søndag 30. august 2015

På strikkepinnen nå

På strikkepinnen nå har jeg en poncho, godt over halveis ferdig.  


På kontoret hvor jeg jobber, har vi som så mange andre, air condition. Lufteventilene på slike anlegg har en tendens til å være rett over en kontorplass, og slik er det hos meg også. Med andre ord blir jeg ofte litt kald i nakken og over skuldrene. Resultatet er en jakke og et sjal som alltid er på kontoret.  Spesielt på møterommene våre er det en kald "trekk".  Siden jeg ofte på sommeren og av og til på vintren har litt  bar nakke må jeg ty til sjal/skjerf/jakke.  Derfor strikker jeg nå en poncho eller litt mer ett sammensydd skjerf.
Oppskriftn har jeg hentet fra Drops. Der heter det poncho, men jeg mener vel mer at det er et sjal.

I allefall har jeg det på strikkepinnene nå. Det blir rett over bak og i spiss i fronten.  Jeg strikker det i beige farge, da jeg syns det går til alt, slik at det sjelden vil være helt feil, uansett hvilken farge jeg har på antrekket den dagen. For selvfølgelig har det noe å si at fargene går overens. Jeg kan jo ikke se ut som en nisse heller!  ;-)

Anitra

1 kommentar:

Hanne sa...

Den blir fin - og sikkert god å ha i trekken :-)

Søk i denne bloggen