lørdag 27. september 2014

Late meg dag = kose meg dag!

I går hadde jeg en fridag. Det er ikke så ofte jeg tar en avspasseringsdag sånn helt uten planer. Det hadde jeg da. Helt herlig!

Dagen startet til vanlig tid, dvs. ikke helt. Jeg sto ikke opp før kl. 0645 mot normalt kl. 0610.
Da huset var tømt for familie startet min, late meg dag. Jeg begynte med te og frokost TV. Kan faktisk ikke huske sist jeg så dette, men selvfølgelig måtte det være den programlederen jeg ikke liker noe særlig. Vår Staude kan ikke stille ett eneste spørsmål, syns jeg. Jeg liker ikke når spørsmålet høres ut som en påstand. Meg om det, ellers virker hun jo som en grei person, noe jeg ikke kan uttale meg om egentlig, da jeg ikke kjenner henne.

Jeg satt ikke så veldig lenge før jeg følte at jeg måtte gjøre noe. Jeg tok fram bunadskjorta mi. Det er jo så smått og tar lang tid. I dagslys går det faktisk bedre selvom jeg også da må bruke lupe.
Det var ikke så mange stingene jeg sydde før jeg så at de sorte stingene ikke var helt der de skulle. Sukk! Stingrekka på skrå opp til venstre var ett sting for langt til høyre! Noe som også påvirket krusedullene på toppen, fordi også rekka på høyre side var litt feil. Ett sting for kort! Jammen godt det var dagslys. Reverssying (å ta opp) er alltid litt kjedelig, men det gikk greit.



Slik er det det skal se ut. Det tok bare tre timer å komme hit! Må si at da var jeg i grunnen fornøyd med brodering for i dag. Dette er fronten på skjorta og når den en gang blir ferdig er det "bare" kragen igjen, før jeg kan levere alt til montering.







Min beste venninne plukket opp at jeg var hjemme og kom innom på koselig besøk. En herlig time med prat og te. Det gjorde dagen!  :-)

Da hun hadde gått igjen, ble det litt tid ved symaskinen. Hadde en liten bestilling som jeg fikk "unna". Alltid hyggelig når noen spør om jeg kan sy. Her er resultatet.
Et helt personlig handlenett.

Jeg liker å sy ting som kan brukes til daglig. I det siste har jeg blant annet sydd disse to småveskene. Akkurat passe store til mobil, nøkler og liten lommebok. Liker godt at hanken også kan hektes rundt noe, f.eks. Golftralla, barnevogna eller i beltehempa på buksa.


De selges for kr 250,- pr. stk. Om du skulle være interessert.







Høsten er i gang og ruskeværet er plutselig her. Da kan det være greit å ha noe som tåler litt fuktighet. Til hundeposene sydde jeg denne.

Voksduk på yttersiden og bomull for.
Denne koster kr 80,-.







Trenger du noe å ta med litt større ting i, er kanskje en slik grei? Sydde
denne til en kollega for litt siden. Et romslig skuldernett med glidelåsrom i klar plast på yttersiden.

Denne vil koste kr 450,- da materialet er så kostbart. Si ifra så syr jeg på bestilling!

Dagen i går var, som du skjønner, akkurat slik jeg ønsket meg. Bare kos og helt uten stress.

Nå er helgen i gang og det står mer søm og kos på programmet. Kos dere med helgen og høsten!

Anitra

Posted using BlogPress from my iPad

Ingen kommentarer:

Søk i denne bloggen