søndag 2. august 2015

Kortholder eller kortetui om du vil

Dette mønsteret har jeg sett flere ganger på Pinterest og fant ut at jeg måtte prøve. Denne er sydd i canvas og bomull, med innlegg ala vliselin.  

Først lagde jeg en helt uten mønster, som ble litt snau. Kortene går oppi, men ikke mer enn et par tre stykker. Dermed bestemte jeg meg for å sy etter mønster. 

Jeg prøver ofte å gjenbruke dongeri, så jeg gjorde det med denne også.
Dongeri er et tykt stoff å jobbe med. Jeg droppet å bruke vliselin, men ellers fulgte jeg mønsteret. Jeg ble ikke veldig fornøyd med resultatet. Kanskje det er fordi dongerien er såpass tykk, kanskje ikke. Jeg syntes i alle fall at det ble "klumpete" i bunnen og sømmonnet tok for mye plass inne i kortholderen.
 Derfor sydde jeg en ny i bomullstoffer både utenpå og inni og med vliselin. Jeg lagde den litt mindre enn mønsteret sier og jeg lot sømmonnet være på yttersiden. Likevel ble denne ganske stor i størrelsen. Den er slankere om man kan si det slik, men romslig nok.   


Faktisk er den blitt så romslig at jeg kan ha myntpungen oppi kortholderen, sammen med kort og sedler. Dermed har jeg egentlig fått en ny liten lommebok. Ikke helt det jeg hadde tenkt, men er godt fornøyd med resultatet.


Og til slutt kan du se størrelses forskjellen på første kortholder og ny "lommebok".
Bildet er visst oppned, men forskjellen er jo den samme da.

Anitra



Ingen kommentarer:

Søk i denne bloggen