torsdag 23. januar 2014

Nytt år og nytt utseende

Det skjer ikke så altfor mye om dagen her på bloggen. Men det er bare fordi jeg er opptatt på annet hold og ikke alltid med håndarbeide dessverre! Ikke for at jeg regner med å være alene om det da! :-)

Jeg har lenge hatt planer om å gjøre noe med utseende på bloggen min. Nå har jeg som du ser gjort en endring. Jeg er ikke så veldig flink med data og design, men det har i allefall blitt en endring til det bedre syns nå jeg. Håper også du som leser bloggen min liker det. 

På min ønskeliste til jul skrev jeg at jeg ønsket meg nytt sybord. Jeg fikk det ikke da, men NÅ har jeg fått det!  Veldig deilig å kunne sitte helt vanlig på stolen (tidligere satt jeg å vaklet på pute med stolen i høyeste stilling, noe som ikke var så godt for bena heller).  Det er godt å ha håndverkere i hus!

Her er snekkeren i arbeid! 

Se så fint det har blitt! 

Til og med nye hyller på veggen har jeg fått :-)

Jeg har kommet noe lenger på mitt kurs teppe, selvom det går altfor sakte, så har jeg håp om å komme bedre i gang igjen nå. Noen av blokkene er jeg helt ferdig med, noen har jeg sydd en av, men har flere igjen og de fleste har jeg fortsatt ikke sydd. Så jeg har fortsatt mye søm å glede meg til.



Den siste tiden har det gått endel i strikking. Jeg skrev sist om mitt blomsterbarn Fiola. Hun har nå fått en søster Iris. Disse er litt mindre enn de vanlige dokkene til Arne & Carlos. Blomsterbarna er nemlig bare 28 cm store og blir fort ferdige, samtidig som de får sin egen personlighet de også. 

Iris har fått "skjelett" så hun kan sitte på bordkanten helt av seg selv. Nå har jeg planer om å få strikket noe tøy til de for bare en liten sommerkjole blir jo litt kaldt på denne tiden av året. Det kan også være at de etterhvert får en musebror, men foreløpig har ikke han flyttet inn på pinnene mine. 
Dette er Iris. Hun har fått pannelugg også.

Strikking er en grei ting å gjøre når man er på farten, enten det er bil, buss, båt eller fly. Jeg reiser kollektivt til jobben og strikker ofte på vei til og fra jobb. For tiden enkle vaskekluter i bomull. De blir utrolig gode å bruke. Jeg har en stor spole med bomullsgarn som skal bli kluter!

Til neste gang, ha det fint og God helg med disse bildene av noen av fuglene som besøker hagen min.
Her for det meste meis og stillits ivrige på nøtter og solsikkefr
Dompapp i hagen rett under fuglematern














Anitra

1 kommentar:

Quiltefia sa...

Hei!! Fin forandring på blogg utseende!! Jeg opplever også at tiden min ikke strekker til, for alt jeg har lyst til å lage.......Prøver å dytte litt innimellom. Enig med deg at strikketøyet er lett å gripe til!! Så utrolig kult at du har gått bygget ned symaskinen din!! Det vil hjelpe veldig når du skal quilte!! Anne Kari:-)

Søk i denne bloggen