fredag 26. april 2013

Rødt, hvitt og blått - snart Mai

Har fått sydd en teppetopp til! Er faktisk ganske stolt av meg selv nå. Da vi var i Florida, USA for to år siden kjøpte jeg en stoffpakke med patriotstoffer og et mønster på en løper. Jeg tenkte aldri på å sy løperen men falt for stoffene. De har nå blitt til en teppetopp.
Jeg liker å lage det enkelt. Her var jeg også veldig usikker på hvor mye jeg kunne trikse og mikse for stoffmengden var ikke så stor.



Her er det ferdig kuttede murstein som legges ut for å finne en kombinasjon som jeg kan bli fornøyd med.


I pakken var det ikke nok hvitt, men jeg er så heldig å ha en god venn med egen "nærbutikk" så jeg handlet hos henne. Dermed ble det nok hvite murstein og også en liten hvit kant rundt.


Så stjernekant ytterst igjen. I morgen er planen å få kjøpt en fin fleece til bakstykke og en rød lukkekant. Håper jeg får tak i det.

Jeg har også heklet denne uka. En veske til er nesten ferdig. Planlegger å legge den ut for salg på Epla etterhvert. :-)



Til slutt har vi funnet oss ny kveldskos her i familien. Mannen i mitt liv kom hjem med disse sjokoladene, ny favoritt. Det finnes i mange forskjellige frukter trukket med sjokolade. Ikke akkurat supersunt, men veldig godt. Og ikke minst fairtrade!


Denne er kirsebær og vi har ingefær med sjokolade (mannens favoritt) og til slutt physalis med hvit sjokolade men den har vi ikke smakt på ennå. Må jo ha noe som venter også!

Ha en fin helg!

Anitra

- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

Gretha sa...

Så fint teppe blir. Kjekt med "Nærbutikk".
Sees i morgen for hyggelig handledag. Husk bankkortet.....

Timotei sa...

Teppet blir kjempefint!

Søk i denne bloggen