fredag 3. mai 2013

Lappetid!

Uansett hva jeg holder på med for tiden, så er det lapper!

Søm er lapper, det er flere topper på gang. Akkurat nå er det spisebrikker av rester etter duken med twister.

Noen brikker er av kvadratiske ruter, og noen av rektangulære ruter. 


Resten av de oppkuttede stoffene er små kvadrater som skal bli mugruggs, eller koppebrikker som vel er det norske ordet. :-)

Ved heklenåla er det óg lapper. Nå er det veske nr. tre som er i gang. Denne gangen med beige som bunnfarge.
Det blir lyst og sommerlig, akkurat slik jeg ønsker.




Det er selvfølgelig ikke nok med søm og hekling for meg om dagen. Jeg måtte ha et lite strikketøy også. Husflidslaget jeg er medlem av strikker til Amandaprosjektet og jeg må bare strikke et lite teppe. Hadde to fine blå nøster som bare ropte om å få bli brukt. Siden det er to forskjellige så fant jeg ut at et lite teppe kan godt være lapper i dominostrikk. En litt annen måte å strikke kvadrater på, og det er jo helt greit.



Her er ca 1/3 av teppet ferdig. Det skal bli like "stort" som et A3 ark!

Til slutt. Etter å ha tittet på bloggen til Timotei, fant jeg endelig ut hvor viktig det er med lukkekant før glidelåsen på en liten pung. Jeg har sydd en slik før hvor jeg droppet lukkekanten, hvorpå det selvfølgelig ikke ble så bra resultat. Rett å slett klumpete og ikke helt bra. Denne gangen fikk jeg det til. TAKK til Timotei for fin oppskrift.






I denne lille pungen har nå øreproppene mine flyttet inn, så blir det ikke så mye krøll og knuter på de lenger.

Ha en fin helg!

Anitra
- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

Timotei sa...

Lapper er artig vet du, både som strikk, hekling og søm :) Fine ting du holder på med her! Og så koselig å høre at du fikk bruk for min tutorial når du skulle sy i glidelås!

Søk i denne bloggen