mandag 27. mai 2013

Tilstandsrapport i vårvarmen





Jeg har akkurat sittet to timer ved symaskinen og har ikke noe resultat å vise fram her. For meg er det ganske frustrerende. Jeg liker å sy noe som blir ferdig sånn nesten med en gang. Om man skal si noe om meg er jeg vel egentlig en sånn "fort og gælig" jente. Ja, ikke at det jeg lager blir feil, men jeg liker at det blir ganske fort ferdig. Det jeg har gjort i dag er å quilte på min twister sommerduk. Det tar lang tid og nå, etter ca 5-6 timer (i to runder vel og merke) ved maskinen er jeg nesten halvveis. Så det er ikke så rart at jeg er litt frustrert da. Jeg er derimot sikker på er at duken blir fin når den blir ferdig, kanskje ikke om den blir studert nøye og pirkete, men slik er jo ikke jeg!
Nå om dagen blir det jo ikke altfor mye håndarbeide inne. Det har vært for fint vær ute og jeg er ennå ikke så avansert at jeg flytter symaskinen ut.

Finværet har derimot blitt brukt en del på golfbanen.


Jeg tok for noen år siden såkalt grønt kort. Det betyr i praksis at jeg har lært golfreglene og golf etiketten som er ute på banen.


Pluss at jeg kan få ballen et stykke og sånn noenlunde i den retningen jeg skal. Nå er det "bare" øvelse som skal til så skal dere få se at jeg til og med kan klare å etablere et handicap, som det heter. Målet for denne sesongen er nettopp å etablere handicap for min del.

Hagen har også fått et lite rufsetak, så nå er det sommerplanter i kasser og krukker og en del av det døde gresset har måttet vike til fordel for vårens nye friske grønne.


Denne vinteren har vært hard i hagen vår. Det er bare såvidt at bjørnebær busken og to av rododendroene har overlevd. Det samme gjelder noen småbusker og hortensiaer som jeg fortsatt har håp om at skal spire. Det ser derimot ut til at frukttrærne kan bære.


Hvis vi er så heldige at humla suser her ute og bærer blomsterstøvet til rett plass da! Det er i allefall mange fine blomster på trærne! :-)
Den gule og orange fargen på bladene her er det kveldssola som lager, er det ikke flott?

Da jeg var ute å tok bilder nå så jeg en god del av alle hageeieres ekle kryp. Brunsneglene, de overlevde vinteren, er det ikke typisk? De jeg så i kveld derimot er nå på "svømmekurs" i Oslos kloakksystem!

Ha en fin uke! Det skal jeg, det står golf, festligheter og galleriåpning på planen denne uka, så håndarbeidet må kanskje vente, men slik er det jo av og til :-)

Anitra

- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

Quiltefia sa...

Hei!! Er det ikke deilig om dagen!? Endelig er det noe som minner om sommer...... Jeg må innrømme at golf er et helt ukjent beite. Men jeg hører de sier det er gøy!!:-) Bra med hyggelige hobbyer uansett.....Syting tar tid Anitra!! Det tar den tiden det tar, pleier jeg å si. Jeg peiler meg inn neste onsdag ja!! AnneKari:-)

Søk i denne bloggen