mandag 13. mai 2013

Regnvær til inspirasjon

Siden sist har det regnet en del. Dette har fått meg til å lage regnværs vesker. Ja i flertall! En til min datter og en til meg selv. Da vi i syklubben var på tur sist, kjøpte jeg plastduk med tanke på vekser.

Jeg spurte dattern om hun ville ha og evt. hvilken fasong hun ønsket. Hun studerer og ønsket seg en veske/bag stor nok til en smal A4 perm slik at hun slipper å bruke sekk bestandig. Hennes veske ble slik.


Hun ønsket å kunne ha den på skrå over skulderen og slik har det blitt. Vesken er foret og jeg har brukt fast2fuse slik at den er ganske stiv.

Selv ønsket jeg en veske som ikke er altfor stor, men likevel stor nok til å ha med litt for mye på jobb. (Det er jo alltid slik det blir likevel). Jeg liker å ha glidlås i mine vesker, og slik ble den.


I denne har jeg og brukt fast2fuse slik at den står oppreist av seg selv. Siden jeg ikke har laget mange vesker før (bare en gang og da etter mønster). Jobbet jeg ikke helt i rett rekkefølge fikk jeg erfare. Jeg har mange mønstre på vesker, men valgte likevel å ikke følge noen av de. Det er jo ikke vanskelig å sy veske, den skal jo være helt enkel. Så da ble det litt knotete når jeg helt til slutt skulle sy på hanken. Det ble en variant jeg ikke har lagt merke til hos noen andre. En hank festet på hver sin side av veska, altså på skrå over. Hanken er akkurat passe lang til å ha over skulderen.


Jeg har brukt veska i dag, og den virker! :-)

Jeg fikk også ferdig de to heklede veskene i bestemor ruter som jeg har laget for salg. De ligger nå for salg i min Epla butikk.
Dette er på ingen måte mine siste vesker. Jeg har både stoffer og mønster til fler. Neste gang skal jeg bruke mønster. Foreløpig er nok det det sikreste for meg, med mindre de skal være helt enkle.

Ha en fin uke!

Anitra

- Posted using BlogPress from my iPad

Ingen kommentarer:

Søk i denne bloggen