fredag 28. juni 2013

Sommer og late / aktive dager!

Det er helt klart for meg at det er sommer og ikke like mye håndarbeide som er inne i mitt hode om dagen.  Jeg sitter ikke lenge nok av gangen til å få noe som helst ferdig. Ja bortsett fra at nå er endelig twister duken helt ferdig med lukkekant og greier! 

Jeg har derimot fått sydd alle toppene av twister duk restene. Det ble 9 spisebrikker og 13 rugmugs.
Så nå skal de bare få bakstykker og lukkekant alle sammen før de også blir med over til Florida, USA for å bosette seg i "hytta" vår der. Om noen skulle leie hytta vil dere likevel ikke finne mine qultearbeider framme, de blir låst vekk når ikke vi er tilstede.

Teppetoppen som skal få fleece bakstykke har jeg begynt å quilte, med det resultat at fleecen strekker seg og alt må tas opp igjen. Der slo jammen hurtig Anitra inn gitt. Jeg har nok ikke satt i nok nåler og må gjøre alt om igjen. Har fått tips om at jeg nok bør tråkle topp og fleece sammen. Så det er planen når jeg bare får tatt opp igjen de sømmene som er sydd. Selvfølgelig har jeg sydd mer enn et par stykker før jeg sjekket (jeg sydde fem i hele teppets lengde, sukk!). Ja, ja det er vel kanskje av sine/mine feil jeg lærer.

For en drøy uke siden var jeg med Tåsen Quiltelag til Lapp Elisa i Sverige. Det var en super koselig tur, med masse "godteri" for oss stoffavhengige og mye inspirasjon å hente. Både fra demonstrasjon og blader/bøker som det bugnet av. Siden jeg skal til USA ble det ikke så mye handel på meg, men jeg fikk i allefall kjøpt meg en stor god skjæreplate som var etterlengtet. Noen stoffer ble det og men mest vatt!
Jeg har fått ryddet i stua hvor jeg har sykrok  og fått bedre orden rundt meg! Nå har jeg alt innen rekkevidde når jeg sitter og syr. Det er deilig!

Nå sist, i går kveld, fikk jeg laget tre nye Te-lys skjermer. De ligger for salg i min Eplabutikk. Ikke så veldig mye, men litt og de er ferdige! 

Riktig god sommer!  Om solen ikke skinner så nyt tiden med håndarbeide!

Anitra




1 kommentar:

Kort og Søm sa...

Så fin duk du har sydd, og nydelige syriner :O)

Søk i denne bloggen