onsdag 15. juli 2015

Strikkepinne mapper

Jeg fikk en bestilling på strikkepinne mappe. Og takk for det! Jeg har nemlig selv tenkt, ganske lenge faktisk, at jeg skulle sy meg en slik mappe til strikkepinnene mine, jeg har en som er fått i velkomstgave fra en eller anne bokklubb, for lenge siden, men syns jeg skulle ha en ny til mine tre pinner.
Som sagt, jeg fikk en bestilling. Så nå har jeg sydd en til min venninne som bestilte og en til meg selv.
De er ganske like, men ikke helt. Jeg lager jo aldri to helt like ting.
Denne er min, med en litt mørkere rød kant rundt, enn det er på den solgte. Derfor er de heller ikke helt like, selvom resten er likt.
 
På den solgte mappa er lukkekanten i det samme røde stoffet som lommene.


Mønsteret jeg har brukt er kjøpt av Timotei. Hun bruker borrelås på sine mapper, mens jeg har valgt å bruke trykknapper. Ganske enkelt fordi jeg syns det fester seg så mye lo/tråder i den harde delen av borrelåsen og det slipper man med trykknapper.

Anitra


1 kommentar:

Gretha sa...

Den var smart og fin. Vær til å kose seg med søm nå.

Søk i denne bloggen