tirsdag 15. september 2015

Babynest eller rede om du vil

Jeg har sydd mitt første babynest.
Flere av mine venner har fått med seg at jeg syns det er gøy å sy og at jeg aller helst syr ting som skal brukes.  Underteksten på min blogg og også Eplabutikk er noe å ha det i.  Det kan jo brukes om nest også, det er jo til å ha babyen i.
En av vennene i teatergjengen spurte om jeg kunne sy et slikt babynest. Jeg følte meg litt sånn som Pippi, det har jeg aldri gjort før så det kan jeg sikkert.
For sikkerhets skyld fikk jeg link til en annen blogg hvor det sto en oppskrift på akkurat babynest.

Jeg gikk inn på Christina s blogg og sjekket ut oppskriften, forhørte meg litt med et par brukere (les mammaer) og gjorde et par små justeringer.
Blant annet har jeg sydd inn en glidelås i pølsa og jeg har ikke brukt vatt, men en tynn dyne slik at det forhåpentligvis, skal være enklere å vaske/tørke nestet. Ett annet tips er å tre snoren før man fyller pølsa, mye enklere da. :-)
 
Erfaringen nå så langt er at det både er enklere og mer trøblete å sy enn jeg trodde, men jeg håper jeg får anledning til å sy flere. Dette er hva jeg kaller koselig søm.



Bestillingen ble på disse stoffene, og som du ser så kan nestet brukes på begge sider.

Anitra

Ingen kommentarer:

Søk i denne bloggen