mandag 12. oktober 2015

Lommebok

Det er som sagt mye fint på Pintrest.  Jeg kom over en liten videosnutt på hvordan lage en lommebok. Også denne var på kinesisk eller japansk (jeg ser ikke forskjell på tegnene og ikke hører jeg det på språket heller, sorry).  I allefall jeg har kikket på videoen noen ganger og prøvde til sluttl.

Først sydde jeg en i dette lilla stoffet. Lommeboken ble helt ok, men noe myk. Jeg brukte kun bomullstoff fordi det var slik det ser ut i videoen.


Neste sydde jeg i ett litt kraftigere stoff og det ble bedre. Her fikk jeg også lurt inn en liten magnetlås samt at jeg fikk forskjellig høyde på lommene. Noe jeg prøvde å få til, og det gikk. Ganske så fornøyd med denne. Eneste ulempen med det kraftigere stoffet er at det blir selvfølgelig tykkere å sy igjennom.

Greia er bare det at jeg ønsket å sy en med glidelåsrom for mynter også. Hvordan skulle jeg nå gjøre det?  Jeg prøvde meg fram og fikk til en løsning. Også denne sydde jeg i tynn bomull for å gjøre det enklere for meg selv med glidlåsen. Jeg fikk innspill fra datteren min om at den burde være litt stivere og kanskje det hadde vært lurt å dele det rommet først, slik at kort kunne stå på høykant.
For å etterkomme ønskene sydde jeg delesøm for hånd. Jeg la i fast2fuse i ytterste laget, og vips så har jeg en lommebok som det er litt mer hold i. Nå er det bare å finjustere litt på sømmen, så blir nok dette en lommebok jeg kommer til å sy flere av ja.







Anitra

Ingen kommentarer:

Søk i denne bloggen