mandag 5. oktober 2015

Øredobber



Da vi var på ferie i Barcelona i sommer, var vi innom noen butikker også. Ikke så veldig rart kanskje, man har jo ofte tid til litt snusing rundt omkring i ferien. I en butikk vi var innom så jeg noen artige øredobber som jeg tenkte det kunne være artig å kopiere. Nå har jeg gjort det!

Øredobbene er puslespill brikker påsatt ørekrok.  Da det var loppemarked på en skole i nærheten gikk jeg innom å lette opp et passelig puslespill. Veldig greit å kjøpe et nytt brukt da jeg ikke ville ta brikker fra noen av de i heimen som jeg vet er fulltallige.  Det kan man jo aldri vite om man kjøper brukte spill. Lokket kan jo lett falle av og en brikke eller to falle ut. Veldig ergelig når man har lagt 1498 brikker og det mangler to.  Dette er jo ikke en aktuell problemstilling når man som jeg, bare skal bruke enkeltbrikker.

Jeg har behandlet brikkene med decopage lakk slik at de tåler fuktighet, men de bør nok ikke vaskes.

Her er resultatet av første runde med pusle øredobber.




Fargegjengivelsen er ikke korrekt. De sorte er egentlig lilla og de røde er litt mer korall, men slik blir det altså av og til. 

Dette var moro og det blir flere par øredobber etterhvert. 

Anitra


.com 

2 kommentarer:

Quiltefia sa...

Morsom ide Anitra!! Anne Kari :-)

yahoo helpline sa...

If you want any help related to yahoo problems Please visit my site yahoo helpline.

Søk i denne bloggen