mandag 2. november 2015

"Hemmelig" prosjekt

Når vi sydamene er på vår årlige tur til Klækken for å sy en helg. Er det alltid et hemmelig prosjekt. Hvem som står for hemmeligheten er to av damene, rullerende fra år til år. I år var hemmelig prosjekt å sy en liten veske, men det visste selvfølgelig ikke vi andre nrå vi fikk beskjed om å plukke oss to stoffbiter fra haugen på bordet.
Jeg var tilfeldigvis rett ved, når stoffene åpenbarte seg (fra under et klede), så jeg valgte først. 

Så fikk vi vite at det vi skulle sy sammen i år, er en liten veske. Moro! Jeg har sydd noe liknende tidligere men ikke på samme måte. Dermed var det både noe kjent og noe ukjent når vi satte igang.
Vi fikk utlevert henmelig oppgave på lørdagen, og i år var det slik at jeg skulle "rømme" fra Klækken på lørdagskvelden da jeg var invitert i 50 års lag. Da vi var igsng med syprosjektet fant jeg ut atdet hadde vært ekstra moro om jeg rakk å bli ferdig slik at jeg kunne bruke veska om kvelden. Det ble jeg, på hengende håret.  Med andre ord, veskesyingen tok ikke så altfor lang tid, og kan derfor sikkert syes i flere varianter etterhvert.

Her er veska jeg sydde.


Og her er bilde av alle veskene når de var ferdige. Litt av en produksjon.


Anitra



Ingen kommentarer:

Søk i denne bloggen