onsdag 30. mai 2012

Sommer og besøk i hagen

Du vet det er sommer når du ser piggsvin i hagen.
Nå er sommeren her hos oss!



Åpnet døra fordi noen skulle hjem, og der ute på gresset var den brune levende "piggballen".

Det er så rart, for forrige kvelden snakket vi om at det er synd vi ikke har hatt piggsvin de siste par årene. De er jo, så vidt jeg vet, den eneste naturlige fienden til de forhatte brune sneglene.

I går så vi piggsvinet og smilene satt løst hos oss. Og i dag igjen var "Bolla" på plass, så var også kameraet.


Så nærme kunne jeg komme uten å skremme. Og det må jeg si at det er første gangen jeg har hørt smatte lyder fra et piggsvin. Håper det var små brune segler hun spiste. Jeg sier hun, men vet ikke hvilket kjønn altså, bare en talemåte.

Ja, ja dette måtte jeg bare dele. Ha en fin kveld videre.

Anitra


- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

Quiltefia sa...

De er så søte!! :-) Annekari

Mette sa...

Den vralter rundt i hagen vår også. Det er bare såååå koselig. Kattene snuser forsiktig på den mens piggene står rett til værs. Her må man passe snuten sin.

Søk i denne bloggen