onsdag 6. juni 2012

Sol og blomster

Solen skinner og blomstene blomstrer! Akkurat slik det skal være på sommeren.

Jeg har blitt ferdig med det lille barneteppet som jeg har laget. Toppen er ferdig, bakstykket (et fleece pledd fra Ikea) er satt på.



Teppet er quiltet og lukke kanten er på plass. Med andre ord; teppet er ferdig!

Jeg syns det var ltt vanskelig å vite hvordan lukke kant jeg skulle bruke. Tenkte lenge å bruke det småblomstrete rosa stoffet, men det ble det stripete i steden ( trodde først at jeg ikme hadde nok, men det holdt).



Teppet fikk et helt annet utrykk med denne kanten enn det ville fått med blomsterkant.

Blomster har jeg dessuten en del av i hagen og her kommer noen bilder av det som blomstrer akkurat nå.



-

















Rododendron har jeg både som plantet og i krukke. Den største her fulgte med hagen da vi kjøpte huset og ikke vet jeg hvor gammel den er, men den er ca to meter i diameter og nesten like høy. Tidligere år har ikke denne blomstret før i slutten av juni, men i år er den tidligere ute.
Som dere ser er det noe "hage blomster" og noe som sikkert blir kalt ugress andre steder, men hos oss får det stå. En del av beplantningen er fra før vi flytter inn og noe har jeg plantet etterhvert. Uansett så syns jeg det er flott når det blomstrer.

Nå er det straks på tide å komme seg avgårde til vårens siste quiltemøte i laget jeg er medlem av. Det har 20 års jubileum og en del av medlemmene har vært på tur til Island. Regner med at vi alle får høre om den turen i kveld. Enn så lenge ha en fin kveld/uke/ helg?

Anitra


Posted using BlogPress from my iPad

Ingen kommentarer:

Søk i denne bloggen