mandag 23. juli 2012

Norsk babyalpakka

I våres kjøpte jeg fire nøster med norsk babyalpakka garn. Det eneste jeg visste var at jeg ville ha et sjal av dette, men ikke hvordan det skal se ut. Jeg har vært innom et par varianter.

Prøvde meg på hekling først med nål nr 5.



Syntes dette ikke yter garnet full rettferdighet, så prøvde meg med hekle nål nr 7.


Men ble ikke fornøyd med dette heller.

Nå er jeg igang med å strikke ett sjal isteden.


Pinne nr 6 så får vi se hvor det bærer hen. ;0)

Viser det frem når det er ferdig. Fargen er mest riktig på bildene som viser heklet variant. (Er på ferie og måtte ta dette bildet med iPaden).

I tillegg måtte jeg også hekle! Er i gang med et sjal her og i garnet Angel fra Permin. Dette er 70% Kid mohair og 30% silke.


Bruker heklenål nr 5 og det blir veldig luftig og lett.
Gleder meg til at begge blir ferdige. Kanskje denne ferieuka?

Fortsatt god sommer.

Anitra


Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

Quiltefia sa...

Hei!! Det er ikke alltid så lett å finne ut hvordan man skal få best mulig resultat!! Bra med håndarbeid på ferie!! AnneK:-)

Søk i denne bloggen