fredag 27. juli 2012

Ferie og håndarbeide


Har vært en uke på sørlandet på ferie. Er så heldig å være gift med en, alle tiders, mann hvis arbeidsgiver har firmahytter. ;0) Vi har altså vært på en slik nå i nydelig sommervær.



Var litt kaldt i vannet, samt at det var altfor mye tang og ekle greier i vannet for oss byfolk, så bading ble det ikke. Men å sitte å se utover sjøen er absolutt ikke å forakte.

Vi fikk oss også en tur til Dyreparken i Kristiansand. Det er mange år siden vi var der sist, så det var artig å komme tilbake. Dattern i familien er rimelig opptatt av tigere, så de måtte vi se.



En liten tur innom Kardemommeby ble det og. I år ville Torbjørn Egner ha vært 100 år så derfor dette sand kunstverket.


Hytta vi var på er veldig fin. Nok opprinnelig en gammel gård. Det som imidlertid ikke falt helt i smak hos meg var hytteboka. Dette er en journalbok nok hentet på rekvisita rommet. I og for seg helt greit det, men ganske kjedelig. Dette fikset jeg på!


Jeg fant to fine spisebrikker i en butikk og sydde "bokbind". Et lite bånd til å legge inni, slik at man vet hvor nestemann skal skrive, og en liten "lås" med trykk knapp. Sånn nå er også jeg fornøyd med hytteboka ogg håper det faller i smak også hos de andre brukerne. Om ikke, så kan det jo lett taes av igjen.

Blir spennende å se om det er der om/når vi kommer tilbake. Nå er ferien over for min del, men det er fortsatt sommer og sikkert mange fine kvelder til på terrassen!

Fortsatt fin sommer!

Anitra
- Posted using BlogPress from my iPad

Ingen kommentarer:

Søk i denne bloggen