mandag 18. juli 2011

Fra helgens kurs i pynting av Cupcakes

Må innrømme at denne har Manuela pyntet. :0)
Hei igjen!
Før helgen fortalte jeg at min datter og jeg skulle på cupcake kurs. Nå har vi vært der!  Det var helt SUPERT :0)! Vi var på kurs på Ski med Manuela fra bloggen Passion4baking. Alle skulle ha med 12 muffins hver som skulle pyntes til de flotteste cupcakes.


Fra Manuela sin side  kan man trygt si at alt utstyret var i orden. Det skal også sies at man overhodet ikke trenger alt dette utstyret for å kunne pynte cupcakes, det bare gjør det så uendelig mye morsommere :0).  Og selvfølgelig når man er på kurs så går man gjerne litt "bananas". Vi fikk en  grunndig innføring i hvordan man lager både;

Vanilje cupcakes,  Angel feather frosting , Dark chocolate frosting og Hvit sjokolade frosting.

Etter at Manuela hadde vist oss dette og også litt pynting gikk vi igang på egenhånd.
Her er min "første" det er faktisk vanskelig å få kremen til å "henge sammen" :0)

Manuela lagde denne fondant pynten som jeg "rappet" jeg heter jo tross alt Anitra!

Denne ble litt som en iskrem for barn, og jeg er ganske barnslig

Her syns jeg selv det begynner å komme seg, de helt høye og fine fikk jeg ikke til men.....

Litt høyde ble det jo etterhvert

Dette er vel den jeg ble mest fornøyd med, selvom høyden ikke helt var her heller.

Så nå er det bare å fortsette å øve, for som det jo heter: Øvelse gjør mester.
Jeg har ikke tenkt å bli "mester" men som alle som driver med noe de liker så skal jeg i allefall  med stolthet kunne si at  disse har jeg pyntet selv!
Ha det fint til neste gang! Jeg skal nå drikke kaffe og spise Cupcakes :0)
Anitra




1 kommentar:

Quiltefia sa...

Hei!! Jeg leser bloggen hennes ofte og har også prøvd et par av oppskriftene hennes!! Cup-cakesene ser flotte ut!! Er den kremen som blir brukt god eller er den bare søt?? Det var sikkert gøy!!AnneK:-)

Søk i denne bloggen