lørdag 9. juli 2011

Nå begynner stofftrangen å "ta meg"


For mange år siden (sånn ca 20) fikk jeg en bok med mønster av et enkelt lappe teppe som jeg ønsket å lage. Nå har jeg endelig kjøpt stoffene og har tenkt til å gå i gang. Tiden har liksom kommet tilbake til meg nå som "barna" er store og ikke trenger, i like stor grad, å bli kjørt både hit og dit på forskjellige aktiviteter. Cuper og kamper tar ikke lenger tid fra meg, nå er det bare ett par loppemarked i året som er barnas bidrag til å stjele tid.
Det som ellers har begynt å stjele tid fra meg nå er det å måtte hjelpe til hos min syke mor og hennes mann, men alikevel så har jeg TID SOM ER BARE MIN!!!! ;0)
Som sagt, jeg har kjøpt stoffer til mitt teppe som skal gå i blått og beige. Lover at det skal komme bilde når det blir ferdig. Det er et helt enkelt teppe med rektangulære ruter, men det største arbeidet jeg skal i gang med så langt.



Da jeg var å kjøpte stoffer til teppet mitt fant jeg ganske mange andre stoffer også. Hadde med hele familien på utflukten noe som gjorde at jeg ikke fikk bruke like lang tid som jeg kanskje hadde ønsket. På den annen side så viste det seg at vi var 3 til å plukke ut stoffer, min mann (!) og datter plukket der jeg ikke så, så når jeg kom til kassen viste det seg at det ble ganske mye likevel, JIPPPI  :0).

Julestoffene bare "måtte" jeg ha fordi det var så fine motiv (vet de står opp ned, men så ikke det før de var lastet inn og da klarer jeg ikke å snu de, du får heller stå på hodet ;0) ). Vet ikke hva de skal brukes til men det skal de!!!
Mannen i mitt liv elsker å lage mat og har et ganske kjedelig sort forkle som han bruker. Han fant mange fine stoffer som han ønsker at jeg skal pynte forkle med, det skal jeg vel alltids klare. Det blir nok mye grønnsaker, men jammen ønsket han ikke å ha med noe frukt også gitt.




Min svigermor har bursdag nå i  juli og jeg tenkte at et par muggrugger skal jeg lage ut av disse stoffene. Dette er små ferdige pakker hvor det også følger med magnet slik at de ferdige produkter kan henges opp, feks på kjøleskapet. Da vet man jo alltid hvor de er!
Disse siste stoffene her er vel egentlig litt mer barnlige, men det bor et barn i oss alle så de skal nok bli brukt en gang de også. Fargene og mønsterne er så fine så de bare måtte bli med.
Håndsømprosjektet mitt går det litt smått med for tiden. Det er så høy luftfuktighet her jeg er og veldig varmt (akkurat nå 31 grader i skyggen :0)) så det blir ikke mye sying, men litt får jeg til. Gleder meg til å se hva det blir utav det prosjektet. Det har jeg nemlig ikke helt bestemt meg for ennå.
Ha en super helg!
Anitra


1 kommentar:

Quiltefia sa...

Hei!! Så gøy med masse nye stoffer!! Du kommer aldri til å få nok!! Regner med at dere har det strålende!! Hils!! AnneK:-)

Søk i denne bloggen