mandag 24. oktober 2011

Hekta på stoff!

Etter to uker uten håndarbeide og blogging var abstinensene begynt å komme. Nå sto turen til Klækken Hotell for tur og symaskinene, 9 andre damer og jeg var klare for "symaraton" hele helgen! :0)

Med kommentaren "Fy søren muttern, du er nerd altså", klingende i hodet var jeg klar for avreise. Jeg var ganske spent for noe lignende har jeg aldri vært med på før. Flesteparten av de andre damene var på Klækken i fjor så jeg hadde jo hørt litt da.



Her er vi på plass. Det tok ikke lang tid fra vi kom til vi var i gang. Vi ankom Klækken litt puljevis og delt. Første pulje var på plass kl. 1130 på fredagen (her var jeg med :0)), mens de som hadde lengst vei (ca 5 timer) ankom akkurat til middag kl. 20.00.



Jeg hadde med meg ferdig kuttet teppe (stoffene jeg kjøpte i USA i sommer). Dette håpet jeg på å kunne få begynt på i alle fall. Siden jeg ikke har vært med på dette før, visste jeg heller ikke helt hva som skulle skje. Jeg visste på forhånd at det var noen hemlige prosjekter, men ikke hvor mange eller hvor lang tid de skulle ta. Spenningen var derfor stor for meg.

Noen stoffer hadde vi fått beskjed om å ha med på forhånd. Det vil si at vi fikk beskjed om 4 mørke/mellom og ett lyst stoff. Hva som skulle syes visste vi ikke.



Her er resultatet av dette prosjektet. Veldig forskjellig for oss alle sammen. Ganske utrolig hvor stor forskjell forskjellige stoffer utgjør.



Og her er noen av resultatene for de andre overraskelsene. Jeg syns dette var veldig moro. Jeg har riktignok sydd både nett og rugmugs fra før, men ikke akkurat på disse måtene. Veldig greit å lære noen nye triks.


Fortsettelse fra Klækken følger.... :0)

1 kommentar:

Quiltefia sa...

Hei!! Det så gøy ut!! Har du lyst til å være statist den 31, når vi skal filme på Oppsal senter?? Du kan sende meg en sms hvis du har lyst!! AnneK:-)

Søk i denne bloggen