torsdag 6. oktober 2011

Babysokker

Hei igjen!
Nå merker også jeg at høsten er her igjen :0(. Jeg har akkurat hatt langhelg fri, for å kunne kose meg og gjøre masse hobby både i hagen og inne, men jeg gikk hen å ble forkjølet med feber og greier, sukk!!! Da var det faktisk greit å bruke papirlommetørkle og siden jeg har slikt fint etui utenpå, så kunne de ligge framme uten å gjøre skam også.


Jeg er vel sikkert ikke alene om det, men det er jo så typisk når man gleder seg til noe så blir det bare ikke slik, ja, ja.

Jeg har en kollega som akkurat nå har gått ut i svangerskapspermisjon. Til henne tenkte jeg og kjapt og greit strikke et par babysokker.  Jeg fant noe garn i kurven og satte i gang. Offwihte og beige tenkte jeg, det er nøytrale farger til både gutt og pike. Hun vet nemlig ikke hva hun får, og den overraskelsen er jeg enig med henne i. Jeg satte igang fant masketall og lengder i et gammelt hefte for babytøy.

At jeg aldri lærer!  Jeg vet jo egenltig at garntykkelse og pinne størrelse har en god del å si. Likevel tenkte jeg ikke over det.

Jeg satte igang med Falk garn (Dale) og pinner nr. 3. Sokkene ble riktig fine de om jeg skal si det selv, men de kan jo ikke brukes av en nyfødt (ikke uten at det ser litt rart ut i alle fall :0)).


Størrelsen ble litt mindre med babyull og pinner nr 2 1/2, som jo også sto i oppskriften.

Nå er kollegaen allerede i permisjon og jeg venter med spenning på hva hun får, gutt eller jente?
Sokker skal det nok bli, men da kan hun jo få et par tilpasset kjønn. :0)

Anitra

Ingen kommentarer:

Søk i denne bloggen