mandag 31. oktober 2011

Samme som rogn og reinfann

I det siste bladet av My Quilt (nr 4/2011) er det vist to løpere som heter rogn og reinfann.
Ikke visste jeg at jeg for en gang skyld skulle være tidlig ute med å lage noe fra et blad, og det visste nok ikke Turid og Ingrid heller. (De var ikke klar over at de hadde funnet fram til samme mønster før vi var på Klækken.)
Den største av våre hemmelige oppgaver på Klækken var nemlig løper med samme mønster som
rogn og reinfann.


Man syr sammen  striper og kutter de etterpå. Veldig enkelt selv for meg som ikke er helt dreven.

De ferdig oppkuttede remsene settes sammen på nytt, på en annen måte og vips så har man en fin blokk!

Så kutter man denne blokken i fire mindre blokker, snur to av de og syr sammen igjen,


Og det gjør man med så mange blokker man trenger for å få lang nok løper. Eller så stort som man ønsker at det skal være om man lager noe annet enn løper, selvsagt.


På min løper her er det brukt tre blokker og to rammer. Jeg har fortsatt ikke fått den ferdig. Det viser seg nemlig at de stoffene jeg har må jeg nok finne bakstykke til på samme sted som stoffene er kjøpt. Nemlig hos Kathrines Quiltestue på Frogner. Får ta meg en ny tur dit en dag. :0)



Her er Liv i full sving med å fullføre sin løper. Hun hadde både bakstykke og vatt med, så hun ble helt ferdig på Klækken. Forutseende dame det!

Ha en fin dag og uke!

Anitra

1 kommentar:

Quiltefia sa...

Hei!! Så morsomt at dere fikk til en hel syhelg!! Jeg tror det er flere som bruker Klækken til akkurat det formålet!! Det sjalet er slettes ikke vanskelig, så jeg kan helt sikkert hjelpe deg, så du kan strikke det selv!! AnneK:-)

Søk i denne bloggen