tirsdag 13. mars 2012

Syhelg

Sist helg hadde vi Ufo jentene vårens syhelg! Jeg skriver vårens, men for meg var det første gangen. Ufo jentene har hatt dette som tradisjon en stund allerede men siden jeg ikke har vært med i et helt år ennå, så ble det første gangen for meg. :0)

Jeg var med på Klækken i høst, mens vårhelgen den går av stablen på Fuglemyra kafe. Veldig greit siden det er i gangavstand for meg, og i grunnen for de fleste av oss.

På Klækken i høst sydde jeg både en løper og en teppe topp som jeg ikke ble helt ferdig med. Løperen har jeg forsøkt å gjøre ferdig, men jeg har ikke overtransportør på min maskin, så det ble ett noe krøllete resultat og siden har løperen ligget der.
På fredag startet jeg derfor med å sprette opp quiltingen. Gretha v ar snill og lånte meg hennes maskin. Nå er løperen ferdig quiltet, lukkekanten er sydd og kjøkkenbordet mitt har fått ny løper!





Jeg fikk låne Gretha sin maskin igjen, slik at teppetoppen også kunne quiltes. Det ble gjort på fleece, lukkekanten er satt på også her. Og jeg kan bekrefte at teppet virker. Jeg har rukket å prøve det opptil flere ganger allerede.





En ting er i allefall sikkert slike syhelger er gull vert. Ikke bare får man sydd mye, men det er også veldig hyggelig og insprerende.

Ha en super uke.

Anitra

- Posted using BlogPress from my iPad

Ingen kommentarer:

Søk i denne bloggen