torsdag 8. mars 2012

Norsk alpakka

Sist lørdag var det strikkekafe i Oslo sentrum i regi sv fylkes husflidslagene. Det var åpent hus for alle og noen av de 11 Oslo lagene var representert med egne bord. Det ble vist litt forskjellige teknikker og de som ville kunnelære noe nytt.
Anne Line Nubberud fra Norsk Alpakka var der også. Hun fortalte litt om hvordan hun kom i gang med Alpakka. Og ellers litt om hvordan Norsk Alpakka drives og hvordan garnet lages. Dette var veldig moro og høre om, syns nå jeg da. ;0).
Ganske fasinerende at slike eksotiske dyr lever og bor her i Norge, ikke sant?





Visste du forresten at Alpakka ikke er ull? Det visste ikke jeg. Har vel egentlig aldri tenkt over det, men garn er nå garn og lenger enn det har jeg ikke tenkt over når det gjelder Alpakkaen. Selvom jeg jo selvfølgelig vet at det finnes utfattelig mange typer garnkvaliteter der ute! Men altså Alpakka er fibre ala hår og ikke ull.
Dette innlegget skulle man nesten tro jeg får betalt for å skrive, det gjør jeg ikke. Ble bare så veldig fasinert at jeg måtte blogge litt. Har ligget syk hele uka så det fine garnet jeg kjøpte, farge fawn, har jeg ikke kommet i gang med, men det går jo heldigvis ingen vei.





Denne helgen skal jeg sammen med UFO damene å sy hele helgen. Ikke langt hjemmefra, kun i gåavstand, men symaskinen er pakket sammen med stoffene jeg skal sy av. Og ikke minst et par arbeider som jeg håper å få ferdige. Så nå er jeg klar for lange dager ved symaskinen sammen med gode sy venninner. Gleder meg! :0)
Ha en sysuper helg!
Anitra
Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

Quiltefia sa...

Hei!! Så fint det garnet så ut!! Det høres fint ut å skulle sy hele helgen!! Jeg skal jobbe!! Men jeg har fridag idag, er hjemme og dukker straks ned i kjelleren for å kose meg med symaskinen.......God helg!! AnneK:-)

Søk i denne bloggen