søndag 6. desember 2015

Hobby på hytta - papir

Her på hytta har jeg ikke allverdens hobbyting og heller ikke plass til å ha det. Ikke foreløpig i allefall. Hytta er jo for utleie når vi ikke bruker den selv, og det er jo mestepaten av året. Ganske naturlig når hytta ligger i Florida og vi bor i Oslo.

Men altså, av og til kan det være greit å gjøre litt hobby her på hytta også. Ja, jeg er på ferie nå, men setter ganske snart nesa hjem igjen. 

Vi har ark, tomme doruller, limpistol og saks! Også litt sysaker, men det er ikke de jeg har brukt denne gangen.

En av dagene var en hjemme og ikke gjøre stort dag og da ble det litt hobby. Siden vi er i Florida og det ikke er noe snø her, så måtte vi lage noen snøfnugg selv. Slik ble noen av de.

 



Så også et innlegg, tror det var på Facebook men husker ikke av hvem dessverre. Hvor det ble laget spisebrikker av tomme dorullhylser. Det måtte jeg prøve, går det virkelig an??

Ja, bortsett fra at originalen er sprayet med maling, sikkert både for utseene og holdbarhet, så fikk jeg det til. Har ikke gått til innkjøp av maling på boks, men har prøvd ut. Her er resultatet.



 
Først klemte jeg alle rullene flate. Deretter delte jeg de opp i fem strimler, som så ble limt sammen to og to.


 
Så ble to til fire,



For til slutt å bli til åtte.


 
Her er det syv ferdige blomster som kan limes sammen til en brikke.  Eller du kan ta en og en og male i artige farger og henge opp for eksempel på juletreet.
 
Det aller viktigste, for å få en stø brikke, er at strimlene er like brede.

Nok en artig måte å bruke opp doruller på. Om jeg lager fler vet jeg ikke, men jeg vet i allefall hvordan det skal gjøres.
 
 

Søndagsadventhilsen  Anitra








Ingen kommentarer:

Søk i denne bloggen