onsdag 15. februar 2012

En utfordring fra min datter!!!!

En kveld jeg satt ved symaskinen fikk jeg en utfordring fra min datter. Hun studerer og bruker sitt pennal hver dag.
Jeg ønsker meg et nytt pennal, men det skal være firkantet (altså kube) og ikke rundt (sylinder) som det jeg har nå.
Nei, svarte jeg, det kan jeg ikke gjøre . Jeg har aldri laget noe slikt og ikke har jeg mønster heller.




Likevel var frøet sådd og tankene surret. jeg gjorde meg ferdig med det jeg holdt på med, og så var jeg igang med pennalet. Jeg bare begynte med sidene, to kvadrater.
Etterpå fant jeg lengden pennalet skulle ha og så  sydde jeg.

Utfordringen kom da jeg skulle sette i glidelås, for hvordan i all verden skulle det gjøres?

Det ble glidelås på tre sidet av rektangelet, og jeg må si at jeg faktisk er ganske stolt over å ha fått det til.




For at pennalet skal kunne tåle litt, så foret jeg det med voksduk.




Datter'n ble fornøyd, jeg ble fornøyd og en studievenninne vil gjerne ha et likt, så da syns vel hun og at det ble bra.

Ja, jeg tar av og til en utfordring på nesten strak arm, har jeg funnet ut.

Fortsatt fin uke!


Anitra

Ingen kommentarer:

Søk i denne bloggen