søndag 12. februar 2012

Ponpon skjerf

Hei igjen!

Da jeg var i Italia for 11/2 år siden kom. Jeg over Ponpon garn i to forskjellige størrelser. Det ble fine skjerf av det.


 

 
Nå rett før jul fant jeg ponpon garn her i Oslo i en fargekobinasjon som jeg ikke hadde sett før. Måtte bare ha to nøster så nå er skjerfet ferdig.



Vet at dette garnet også kan brukes til annet enn skjerf, men det er nå det jeg har strikket da! :0) Disse skjerfene er veldig gode og myke og ikke minst akkurat passe varme. 100% syntetisk, men av og til er også det greit syns jeg.

Uansett, garnet er moro å strikke med, og det går så utrolig fort! :0)

Anitra

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hvordan feller du av uten at det blir stramt?

anitra sa...

Ponpon skjerfene blir litt smalere (strammere) i hver ende. Alt annet jeg har prøvd blir veldig løst og ikke pent i det hele tatt. :0)

Anonym sa...

Æ fikk til å legge opp på en veldig fin måte,sånn at det ser ut som resten av skjerfet og ikkje stramt i det hele tatt. Men det va den avfellinga, måtte jukse litt med å dra tråden gjennom masken på siste omgang og samtidig surre tråden litt førr at det ikkje skulle bli så altfor løst. Det blei no sånn passe, men e perfeksjonist og dermed ikkje HELT fornøyd. Men et artig garn å strikke med, går jo så fort :)

Søk i denne bloggen