mandag 7. november 2011

HMS og babysokker

Siste uke var jeg på HMS kurs i forbindelse med jobben.
Jeg er av den typen som må holde på med noe med hendene for å kunne få lærdom inn i hodet. Så det første jeg spurte om var: "Er det lov å strikke?" Heldigvisvar det en kvinnelig foreleser og et ubetinget JA! til svar.

Da en, tidligere nevnt, kollega av meg venter barn omtrent på denne tida, var det babysokker og votter som sto på min "strikkeplan".



 Om hun får gutt eller pike vites ikke, men som dere kan se er jeg nå KLAR!

På HMS kurset var det fler som fikk lyst til å strikke, da de så at jeg gjorde det. En av de, Ann-Kristin, ble med etter første kursdag til garnbutikken og gikk til innkjøp av både garn og pinner.
Hun fikk lovnad om hjelp hvis hun ikke fikk det til, det var så lenge siden sist hun hadde strikket at hun var litt usikker.

Da dag to kom hadde Ann-Kristin lagt opp og var klar for pulsvanter :0).  Etter litt fram og tilbake ble vi enige om at opplegget var litt vel stort. Det hadde blitt veldig lange pulsvanter. Hun rakk opp og ville heller lære litt mønster. Så det ble en prøvelapp denne dagen.



Etter å ha sett på mine enkle pulsvanter (jeg tok de med for å vise hvor enkelt det kan gjøres) så ville hun lære både hullrad og Picot kant i tillegg. Og det lærte hun ganske fort. Jeg gleder meg til å få se det ferdige produktet Ann-Kristin!  :0)

Kommende helg skal Østensjø Husflidslag ha Julemarked. Det er lørdag 12. november kl. 1100-1600 og søndag 13. november kl. 1200 - 1600.

Så denne uka blir det nok mest forberedelser til markedet for min del. Det er noen produkter som skal gjøres ferdig og alle skal prises.  Gleder meg til helgen!

Ha en fin uke!

Anitra

1 kommentar:

Quiltefia sa...

He he jeg har det på samme måte!! Nå er jeg heldigvis ikke så ofte på sånne ting som gjør at jeg må sitte helt stille å lytte, men jeg har nok smug strikket på noen sånne samlinger!! Nå er vi ferdiger på Oppsal, siste kveld igår!! Kan du lære meg sånn kant som det er på pulsvantene?? Fine sokker og votter!! Hyggelige gaver!! Ha det fint!! AnneK:-)

Søk i denne bloggen