søndag 7. august 2011

Det er sommer, det er sol og det er søndag

Tittelen på dette innlegget husker jeg fra en gammel sang, og jeg syns det passer fint som oversikrift.

I det siste har jeg bedrevet mest håndarbeide inne i hodet mitt, det popper opp av ideer til nye ting jeg vil lage. Så nå trenger jeg egentlig noen regneværsdager og dager (kanskje uker??) uten jobb. Da skal jeg vel kunne klare å sette alle ideene ut i livet. Tror nok ikke det blir helt sånn, men noe skal jeg nok i allefall få til. 

Det er ikke lett å være inne når det er så nydelig vær ute :0). Likevel så må man jo det av og til. Jeg har brukt helgen til å besøke mamma på sykehjemmet, handle for mannen hennes (begge deler på lørdagen) og ikke minst ved SYMASKINEN!!! ;0)

Lua til minsten er ferdig strikket. Jeg hadde riktignok strikket den feil vei fikk jeg vite, men så lur som jeg er ;0) så ordnet jeg jo det. (Jeg bare vrengte den! Det er jo tross alt ikke alt en trenger å fortelle poden!) Lua skulle heldigvis ikke ha fletter så jeg må jo si jeg slapp ganske greit unna.


Jeg har fått helt dilla på denne fasongen på etuier/vesker i forskjellige størrelser. Har selv beholdt tre forskjellige og noen til har det blitt som gaver. Den første jeg sydde syns jeg ble litt stor til mine små strikketøy, så den har blitt forfremmet til skopose for mannens golfsko. Litt av en forfremmelse.. :0)

Ny strikkeveske til meg og en mindre til hodetelefoner, mp3 og div. ledninger
 (veldig greit å ha alt samlet på ett sted i veska :0))

Detalj: Ingen tvil om hvem strikkeveska tilhører, nemlig meg!!!!!


Denne fikk min svigerinne til sitt strikketøy, ble kanskje litt liten for henne,
hun har oftere enn meg store strikketøy men slik ble den nå ;0)
Det har også blitt noen etuier for papirlommetørklær. Først syns jeg kanskje det var noe unødvendig, men etter å ha lett veska rundt og endelig funnet den fillete plasten med et papirtørkle fullt av rusk og rask, så syns jeg disse er veldig greie. Tror nok ganske sikkert at de som har fått slike i gave også liker sine.

Her er en med papir
Og her er resten av helgens produksjon hva lommetørke etuier angår.

Det ble to nye mugrug's til familien også, her med for og bakside. Og til slutt lagde jeg en liten oppbevaringspung på ca 15x18 cm som kan brukes til det eieren enn måtte ønske. Denne er for engangs skyld foret med dongeri :0)  Det går visst an det og......

2 kommentarer:

Quiltefia sa...

Hei!! Wow så effektiv du har vært!! Er det ikke deilig å få sydd!? Jeg hjalp Ida med en quilt hun holder på med, så det ble flere timer igår på meg også. Idag er det tilbake på jobb, skulle gjerne hatt en uke fri til her hjemme, men sånn er det ikke!! Tips. Voksduk, eller mer plastbelagt tekstil inni både strikkeposene og sminkepungene!? Når du går tom for dongeri......Ha en fin dag!! AnneK:-)

anitra sa...

Takk for tipset, har prøvd ut bege deler og foretrekker nok plastbelagt tekstiler, det er enklere å sy med : Men det kommer jo litt an på hva bag/veska skal brukes til ikke sant?

Søk i denne bloggen