søndag 14. august 2011

Håndsøm

Tidlig på sommeren var jeg med Quiltelaget til Lappemakeriet på Bærums Verk. Der ble jeg introdusert for håndsøm og pappmaler. Det er vel noe som har vært ganske lenge, men siden jeg er relativt ny i gamet så ble dette nyhet for meg. Jeg måtte selvfølgelig kjøpe en pakke med pappmaler.



Slik ser det ut på baksiden av det arbeidet jeg nå holder på med. Man kutter stoffene og bretter rundt pappmalen, limer med spesiallim og vips så kan man begynne å sy. Dette er som sagt håndsøm! Etter å ha laget en del av disse har jeg nå begynt å sy de sammen. Så langt ser det slik ut:


Jeg vet ikke helt hva det skal ende opp med ennå, men sannsynligheten er stor for at det blir en løper.  En ting er i allefall sikkert, dette er lett å ha med og veldig moro å holde på med. :0)

Anitra

1 kommentar:

Quiltefia sa...

Hei!! Det ser fint ut!! Bra du liker det!! Jeg holder også på med litt papirsøm. Forhåpentligvis blir det noe ut av det til slutt!! AnneK:-)

Søk i denne bloggen