torsdag 25. august 2011

Muffins eller som det nå heter: Cupcakes!

Hei igjen!
Er så lenge mellom hver gang jeg skriver nå at når jeg da endelig kommer på igjen så går det slag i slag. :0)


I går bakte jeg ca 45 muffins. Det var tid for å øve pynting av CUPCAKES!!!  Vi, min datter og jeg, har sagt ja til å lage cupcakes til fetter/nevø sin konfirmasjon neste helg.  Vi gikk jo på kurs i sommer hos Manuela og syns vi fikk så godt til å pynte cupcakes da, at vi hadde jo ingen betenkligheter med å bake til en konfirmasjon.
Tror nok ikke helt vi visste hva vi sa ja til der nei!




Vi gikk igang med friskt mot og lagde tre forskjellige typer topping, det var sjokolade, karamell og sitron. Mmmmm.
Føst så det ut til å gå ganske greit, men hvor lenge var Adam i Paradis?? Her i heimen varte det i alle fall ikke lenge igår. Den ene etter den andre fikk litt rar konsistens, i hvertfall iforhold til det det så ut på bloggen til Manuela, passion4baking.

Likevel tok vi sjansen. Det sto jo tross alt 45 muffins og ventet på pynten sin.





Når jeg ser på bildene så ser det jo ganske greit ut, det er bare at det er det nederste bilde (til tross for det dårlige lyset) som er sannheten! Sukk!!!!  :0(
Vi pyntet i vei men: Sjokoladen var kornete, Sitron marengsen var altfor bløt og ikke minst var karamell toppingen altfor bløt.

Snakket i går med min svigerinne og vi ble enige om at Muffins med god smak, og veldig ENKEL pynt sikkert er vel så bra.

Her må det øvelse til!

Ha en fin dag, og husk:  CUPCAKES er ikke lært i en fei.

Anitra

1 kommentar:

Østensjø Husflidslag sa...

Hvis du ikke blir kvitt dem, så ta med deg i morgen ettermiddag.....

Søk i denne bloggen