mandag 12. september 2011

Utfordring fra mamma

Mamma'n min bor på sykehjem. Da jeg var hos henne sist fikk jeg en liten, men lang utfordring.

Som på sykehus, har hun en ringesnor på rommet sitt. Det er jo trygt og godt å ha når man er syk, og trenger å tilkalle personalet. Det er bare det at snoren er litt kort!

Utfordringen fra mamma var derfor å lage en snorforlenger.
Jeg tenkte først at det å vrangsy en snor var jo ingen sak. Det er bare det at snoren skal være ca tre meter lang! Tanken på å vrenge en så lang, og ganske tynn snor, føltes ikke særlig fristende.
Snora må heller ikke være så kraftig/tung at den ringer "av seg selv" :0).

Langt om kort, det jeg gjorde var: Tre meter med skråbånd x 2, i forskjellige farger. Jeg sydde de sammen og lagde hempe i hver ende! Voila, nå skal hun få ny snor!

Håper hun blir fornøyd, det er jeg!

Anitra

Søk i denne bloggen